Designvirksomheden Trip Trap gør klar til at supplere sine velkendte designs med en helt ny kollektion af fair trade-produkter. Det nye tiltag er en del af Trips Traps overordnede strategi om vækst på nye områder.
I løbet af tre år skal fair trade-produkter blive en rentabel forretning for Trip Trap, der med nye kollektioner bevæger sig ind på et uafprøvet territorium. Der er dog ingen planer om at ændre på de kendte og elskede klassikere, Trip Trap i mange år har stået bag, fortæller direktør Jesper Panduro.
Fair trade er vejen til nye kunder
”Fair trade vil bringe os i kontakt med helt nye kundegrupper, og vi har store forventninger til de nye produkter. Det nye sortiment bliver et friskt input fra en verdensdel langt væk fra vores traditionelle univers, siger Jesper Panduro og supplerer:
”Vores kunder sætter pris på Trip Traps høje kvalitet, og den går vi på ingen måde på kompromis med, selvom det bliver fair trade. Det er en dygtig, dansk designer, der står bag de indledende produkter, og flere er på vej.”
Nye designere
Trip Trap har indgået et samarbejde med designeren Jonas Pedersen, der har designet den nye kollektion. Samtidig har Fair Trade virksomheden Just Business forsynet Trip Trap med viden og kontakt til leverandører i Mellemamerika, hvor produkterne fremstilles.
”Vi samarbejder med mange designere og har også en række faste folk i vores designstab. Jonas Pedersen kommer vi helt sikkert til at se mere fra, ligesom andre unge designere skal sætte deres præg på Trip Trap. Samtidig har vi et spirende og konstruktivt samarbejde med Just Business, så vi får mulighed for at følge de spændende trends på high-end delen af fair trade-markedet,” siger Jesper Panduro.
Trip Trap regner med at introducere de nye produkter i starten af 2012 som supplement til virksomhedens mange kendte klassikere, der ikke bliver påvirket af fair trade-inputtet.
Havnevej 11
9560 Hadsund
Du får gratis lækkert nyhedsbrev med byggetips og viden om byggematerialer, der hjælper dig i valget af produkt til dit byggeri.
Få en redaktionel omtale af dit produkt overfor boligejere og håndværkere. Vi modtager gerne din pressemeddelelse og byggetips.